Bijna alle kandidaten van Pvda-GroenLinks op het Koningsplein. (Foto is gefotoshopt, dus coronaproof gemaakt)

PvdA-GroenLinks presenteert lijst met “mooie afspiegeling”

RIDDERKERK - PvdA-GroenLinks Ridderkerk heeft een lijst met 24 kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen gepresenteerd. Het is de eerste keer dat de PvdA en GroenLinks in Ridderkerk samen meedoen aan de verkiezingen. De samenwerking is ontstaan nadat inwoners vroegen om een bundeling van kracht voor een sterk inhoudelijk en progressief geluid.

Dit komt tot uitdrukking in een gevarieerde kandidatenlijst. Met ervaren raadsleden en nieuwe gezichten. Het al eerder bekendgemaakte lijsttrekkersduo Jeroen Rijsdijk en Björn Ros wordt op plek 3 gevolgd door het zeer sociaal betrokken raadslid Arianne Ripmeester. Op plek 4 staat het huidige burgerlid en de pas afgestudeerde ecologe Melindy Dirks. Zij is de jongste kandidaat op de lijst. Nieuwe gezichten zijn Lydia Kramer-Blansjaar (5), Shirley Horvath (6), Conny van Vonderen (8) en Rob Dirks (10). De top tien wordt compleet gemaakt door huidig burgerlid Yvet Den Haan (7) en Gerda Veerman (9).

Steungroep
Er is ook veel kennis en kunde in de steungroep die wordt gevormd door Raymond Lems, Marcel Kamsteeg, Lieneke Donker, Attie Ouwens, Marlies van Loghem, Shafiqa Habib, Gerard Bosman, Ruud van den Bergh, Gerrit Buis, Inge Nuis en de oud-wethouders Henk Zwiers en Henk van Houcke. Huidig raadslid Jilles Soffree heeft aangegeven een stap terug te willen doen en staat op zijn verzoek op plek 17. Lijstduwer is sv Slikkerveer-voorzitter Rinus Hitzert.
Lijsttrekkers Jeroen en Björn zijn trots op de lijst met kandidaten: ‘‘Onze lijst is een mooie afspiegeling van de Ridderkerkse samenleving. Naast veel vrouwen bevat onze lijst kandidaten die zeer actief zijn in het vrijwilligerswerk. Het zijn allemaal betrokken Ridderkerkers die zich willen inzetten voor een socialer en duurzamer Ridderkerk. Met elkaar delen we de passie voor verbetering en verandering van de huidige status quo.’’

De kandidaten zullen de komende weken via de diverse communicatiekanalen van PvdA-GroenLinks Ridderkerk worden voorgesteld.
Wilt u meer informatie?
Bel of mail de lijsttrekkers of kijk op www.pvdagroenlinksridderkerk.nl.