De vrouwen op de lijst van de ChristenUnie Ridderkerk

Vrouwen enthousiast met politiek voor ChristenUnie

RIDDERKERK - Afgelopen weekend was het ‘Politiek vrouwen weekend’. Een initiatief met allerlei activiteiten door het hele land. Doel was om de politiek zichtbaarder te maken en te laten zien dat de politiek bij mannen én vrouwen past. De negen vrouwen van de kandidatenlijst van de ChristenUnie in Ridderkerk gingen hierover online met elkaar in gesprek. Waarom zij zich kandidaat gesteld hebben?

Erna de Wolff (plek 2): “De politiek is echt leuker dan veel mensen denken. Ik heb de afgelopen jaren genoten van al die gesprekken met mensen die opkomen voor een fijne woonplek, de Ridderkerkers die zich hard inzetten om voor anderen te zorgen, die veel tijd steken in het bestrijden van eenzaamheid of armoede. En je doet ertoe, ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de motie ‘wachtlijsten in de zorg’ die we in november heb ingediend. Die motie heeft ertoe bijgedragen dat de lange wachtlijsten eindelijk werden weggewerkt. Of de motie met betrekking tot de subsidies voor de Buurtcirkel en het geheugenpaleis die als doel had dat deze goede initiatieven kunnen blijven bestaan.” De tweede vrouw op de lijst is Barbara van der Breggen (plek 5). Zij is al twee jaar een betrokken fractielid. “De onderwerpen op de politieke agenda raken je als inwoner van Ridderkerk altijd op de een of andere manier. Dat maakt het interessant. Ik woon nog niet zo heel lang in Ridderkerk. Doordat ik actief ben bij de ChristenUnie leer ik ons dorp goed kennen. Daarbij vind ik het ook belangrijk dat er genoeg jongeren zijn vertegenwoordigd op verkiesbare plekken. En dus heb ik mij van harte kandidaat gesteld!”.
De derde vrouw is Jacqueline Roskam (plek 6). Zij geeft aan dat meedoen met de ChristenUnie je de kans geeft om mee te denken over de belangrijke onderwerpen en agenderen van thema’s die mannen wellicht wat minder snel op de agenda zouden zetten. Jacqueline: “Daarbij is het gewoon echt een fijne club mannen en vrouwen die allemaal willen gaan voor het goede van Ridderkerk”.