Hans van der Jagt begint weer met "Breed Belicht"
Hans van der Jagt begint weer met "Breed Belicht" Foto: Roelie 't Jong

‘Breed Belicht’ terug van weggeweest

RIDDERKERK - Nu de coronapandemie bijna op zijn eind loopt, wordt het programma “Breed Belicht” op Radio Ridderkerk door Hans van der Jagt weer voortgezet. Uitgangspunt van het programma is het maatschappelijk leven van en in Ridderkerk middels gesprekken met interessante studiogasten.

Als eerste is Lenie de Jong, zorgmanager psychogeriatrie bij verpleeghuis Salem te gast in de uitzending van woensdagmorgen 23 februari/ Het thema van deze ochtend omvat allerlei belangrijke vragen over de effecten van de ziekte alzheimer. Dementie vertegenwoordigd inmiddels een groot aantal verschillende Alzheimer karakteristieken, waaronder Parkinson, MS, Vasculaire dementie, fronto-temporale dementie en andere ziekten. Lenie zal ingaan op de veranderingen, die optraden in de gezondheid bij dementerende mensen als gevolg van twee jaar corona pandemie. Mensen met dementie doen soms dingen, die je niet snapt. Dat is lastig voor de mantelzorger, de verdere omgeving en voor de zorgverleners.
“Breed Belicht” is woensdag te beluisteren vanaf 13.00 uur.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren op etherfrequentie 105.7 FM en via internet: rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.