Marcella van der Heijde en Pauline de Klerk op bezoek bij Harpe Davids

CDA bezoekt culturele verenigingen

RIDDERKERK - De kandidaat-raadsleden Marcella van der Heijde-Keijzer (nummer 3) en Pauline de Klerk (nummer 6) bezoeken namens het CDA Ridderkerk culturele verenigingen. In de afgelopen maanden werden zij bij veel Ridderkerkse orkesten en koren zeer warm ontvangen.

Zelf zijn Marcella en Pauline al jaren actief binnen diverse orkesten en koren en weten ze uit persoonlijke ervaring hoe belangrijk dit is in hun leven. Een avond samen muziek maken, even ontspanning, maar ook het naar elkaar omzien is nodig. Dit wordt mede mogelijk gemaakt doordat er veel vrijwilligers zijn die zich inzetten binnen deze verenigingen.

‘Voor iedereen toegankelijk’
Juist in een tijd waarin amateurkunst het extra lastig heeft door de coronapandemie wil het CDA Ridderkerk ruim baan geven aan cultuur. Belangrijk is dat er daarbij wordt geluisterd naar wat er bij de verenigingen speelt en waar ze - vanuit de gemeente - mogelijk hulp bij kunnen krijgen. Het CDA Ridderkerk benoemt in het verkiezingsprogramma ‘Zij aan Zij voor Ridderkerk’ dat zij een sterk verenigingsleven wil en dat kunst en cultuur voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Marcella en Pauline zetten zich in om naar de verenigingen te luisteren en daarbij de verbinding te zoeken. Naar aanleiding van deze bezoeken heeft de CDA fractie verschillende vragen gesteld aan het college.
Als er verenigingen zijn die met Marcella of Pauline in contact willen komen, dan kan dit via de website van het CDA Ridderkerk.