RVVH wist Heinenoord goed onder druk te houden

RVVH boekt moeizame zege op Heinenoord

RIDDERKERK – RVVH heeft zaterdag in de wedstrijd tegen Heinenoord zijn zegereeks van de laatste weken kunnen voortzetten. Betrof het de laatste weken na een lange gedwongen winterstop oefenwedstrijden, nu ging het weer in de competitie om het “echie” maar kon RVVH zijn goede spel van de laatste weken niet voortzetten en zijn koppositie in de eerste klasse B qua spel niet waarmaken.

door Nico Los

Voorafgaand aan de wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen in verband met het overlijden van twee RVVH-leden te weten de heren Ab Punt en Gerrit de Waard en droegen de spelers van RVVH rouwbanden. Het eerste kwartier van de wedstrijd was duidelijk voor RVVH. Zo kon Könemann al in de tweede minuut bijna scoren maar werd zijn inzet nog net geblokt door de defensie van Heinenoord. Een vrije trap van Jesse Eggers vanaf 18 meter werd door de keeper van Heinenoord goed gepakt. Er ontstonden zo enkele mogelijkheden voor RVVH zonder dat het nu echt gevaarlijk werd. Papito Merencia zag zijn schot net naast de goal van Heinenoord gaan. Heinenoord kon hier weinig tegenover stellen totdat zij na zo’n 20 minuten enkele corners mochten nemen, die overigens niets opleverden. Het spel werd nu wat gelijkwaardiger omdat RVVH wat gas terug nam en Heinenoord zich wat in de wedstrijd terug knokte. De eerste corner van RVVH was pas halverwege de eerste helft te zien maar Steketee schoot in de rebound over. Acht minuten voor rust kon RVVH bijna scoren toen een goede aanval over rechts net niet beloond kon worden door Sanzio Dieterich, zijn inzet belandde op de paal. Enkele mogelijkheden voor Heinenoord via enkele corners werden ook niet beloond zodat de rust aanbrak met 0-0.

Na de thee kwam RVVH wat agressiever uit de startblokken en kreeg direct enkele goede kansen. Zo zag Dieterich zijn schot gestopt worden door de keeper maar leverde de toegekende corner niets op. Ook de twee hierop volgende corners leverden niet het gewenste resultaat op. Opnieuw een poging van Dieterich in de vijftigste minuut ging net naast de goal van Heinenoord en ook Stolk zag zijn inzet gered worden door de keeper. RVVH was nu duidelijk de sterkste op het veld en een goal kon bijna niet uitblijven. Die kwam er dan ook in de 57e minuut: een fraaie aanval over links, Lopes Martins da Veiga zette uitstekend voor op Dieterich die prachtig de bal in de goal kon schieten: 1-0. Zo ontstonden er via de linkerkant nog meer mogelijkheden voor RVVH maar wilde de afronding niet erg lukken. Een schot van Dieterich werd gestopt door de keeper, een counter via Lopes Martins da Veiga werd door hem naast geschoten en werd een schot van Dieterich niet beloond met een penalty na een handsbal van een Heinenoord-verdediger. Heinenoord kon hier nauwelijks iets tegenover stellen omdat het met name aanvallend wat tekort kwam. RVVH verzuimde op zijn beurt om de wedstrijd definitief te beslissen al waren hier voldoende kansen voor. Zo legde Ajarai de bal prachtig “dood” voor Stolk maar Gino schoot de bal over. Ook miste Lopes Martins da Veiga nog tot twee keer toe een prachtige kans waarbij hij de bal had moeten breed leggen op een medespeler in plaats van zelf naast te schieten. Sanzio Dieterich miste in de laatste minuut van de wedstrijd nog een prima kans door naast te schieten en kon scheidsrechter Peetoom de wedstrijd vervolgens afblazen. RVVH had ruimer kunnen en moeten winnen maar de drie punten werden uiteindelijk toch in huis gehouden. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Brielle op het programma.

Opstelling RVVH: Nikolic, Proost, Eggers, Steketee, El Koubai, Buist, Merencia , Ajarai, Stolk (87. Furtado Oliveira), Könemann (46. Lopes Martins da Veiga) en Dieterich.