Bedden worden klaar gezet in Botosani

Hulp aan vluchtelingen uit Oekraïne

RIDDERKERK - Nadat de oorlog in Oekraïne is uitgebroken heeft de Roemeense partner van de Ridderkerkse Stichting Draagt Elkanders Lasten, Stichting Pentru Tine in Botosani, zich direct ingezet om vluchtelingen te kunnen opvangen.

De ruimtes waar normaal gesproken de kinderopvang die de stichting verzorgd plaatsvindt werden ontruimt. Er werd een beroep gedaan op bewoners van de stad Botosani, die slechts 60 kilometer van de grens met Oekraïne ligt, voor matrassen, dekens enz. Er kwamen matrassen en beddengoed en slechts 2 dagen na het uitbreken van de oorlog konden de eerste 32 vluchtelingen er onderdak krijgen. Pentru Tine is normaal gesproken al 100% afhankelijk van giften voor de hulpverlening aan Roemeense kinderen, gezinnen en ouderen. Voor de grote stroom vluchtelingen die er nu al is, en nog veel meer die verwacht worden, is de Stichting ook afhankelijk van donateurs. Stichting Draagt Elkanders Lasten steunt al meer dan 12 jaar deze stichting. “In de wetenschap dat de mensen van Pentru Tine met grote nauwgezetheid omgaan met de donaties die ze krijgen willen we ze ook nu graag helpen” aldus het bestuur. De stichting vraagt daarom om beroep donaties voor hulp aan de vluchtelingen: “Met het geld kan Pentru Tine vooral voedsel kopen wat er voor het grote aantal vluchtelingen veel nodig is. Door de huidige crisis en de, ook in Roemenië, hoge energie prijzen is alles erg duur.”
Giften kunnen gestort worden op banknummer NL30 INGB 0670471046 t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v. vluchtelingenhulp. Ook doneren via de website is mogelijk: www.stichtingdraagtel
kanderslasten.nl