Op de foto van links naar rechts; Trudy van Nieuwenhuizen, Ben Neuschwander, Natalya Roelofs, Arie Ouwens, Karin Kayadoe (lijsttrekker) en Delano van Berkel (VRR)

Samen sterk voor Oekraïne

RIDDERKERK - Afgelopen maandag – op de eerste verkiezingsdag – heeft het campagneteam van Leefbaar Ridderkerk hulpgoederen afgeleverd bij de brandweerkazerne aan de Frans Halsstraat. Vorige week had Amanda van Kuijk (wijkbrandweervrouw) van de Veiligheidsregio Rijnmond een oproep gedaan om hulpgoederen in te zamelen ten behoeve van Oekraïense vluchtelingen in onze regio.

Diverse Ridderkerkse burgers en instanties hebben hieraan spontaan gehoor gegeven en hulpgoederen aangeboden bij de kazerne. Het campagneteam van Leefbaar Ridderkerk heeft samen met de leden ter afsluiting van de campagne een bus vol eerste levensbehoeften gekocht en aangeboden voor de eerste stroom vluchtelingen in onze regio.

Dit was tevens een goede gelegenheid om kennis te maken met Amanda van Kuijk van de afdeling Veilig Wonen en Delano van Berkel, die per 1 april aanstaande de nieuwe functie van Wijkbrandweerman voor Ridderkerk gaat vervullen. Deze functie is in het leven geroepen n.a.v. een eerdere motie in de gemeenteraad van Leefbaar Ridderkerk die unaniem werd aangenomen.

“We hebben een lijst gemaakt met de belangrijkste goederen die we dringend nodig hebben, maar uiteraard zijn alle hulpgoederen van harte welkom” aldus Amanda van Kuijk. Zij hoopt dat veel Ridderkerkers hieraan gehoor zullen geven en bereid zijn goederen te verzamelen voor hulp aan de vluchtelingen.