Vrijwilligers van de Ridderkerkse brandweer hielpen bij het inrichten van De Wissel als noodopvang.

Oekraïense vluchtelingen vertrokken uit De Wissel

RIDDERKERK - Afgelopen vrijdag zijn de bijna honderdvijftig vluchtelingen uit Oekraïne vertrokken uit sporthal De Wissel. De vrouwen en kinderen verbleven sinds zondag in de sporthal, die was ingericht als noodopvang.

Als noodopvang voldeed de sporthal wel, maar privacy ontbrak en een ongestoorde nachtrust was niet altijd mogelijk. Voor de vluchtelingen is op Goeree Overflakkee een gebouw gevonden waar zij langere tijd kunnen blijven. Eind deze maand is dit gereed voor gebruik. Tot die tijd wordt de groep ondergebracht op een schip in Rotterdam en in vakantieparken op Voorne. Na ongeveer tien dagen komt de nu gesplitste groep dus weer bij elkaar op Goeree Overflakkee.

Het einde van de oorlog in Oekraïne is nog niet in zicht en de vluchtelingenstroom zal er nog wel even zijn. Sporthal De Wissel wordt daarom opnieuw in gereedheid gebracht als noodopvang. Over een paar dagen is deze weer klaar voor gebruik.