Rijsoord weet weer hoe winnen voelt

RIDDERKERK - Na het verlies van vorige week is het Rijsoord gelukt om eindelijk weer eens aan de goede kant van de score te blijven. In een prima wedstrijd van de “kraaien” werd het ondanks een late, onverdiende, gelijkmaker in de extra tijd alsnog 3-2. Dat voelde als gerechtigheid.

door Emo van Dijk

Ten opzichte van de wedstrijd van vorige week keerden Shamir de Jesus en Romano Niamut terug in de basis. Dat ging ten kostte van Jayson Donk, geblesseerd na de charge van vorige week bij DHSC en Nour-Eddine Kasmi die op de bank zou beginnen.
Hoe belangrijk het is om op een goede (kunst)grasmat te spelen was in ieder geval duidelijk te zien zeker in vergelijking met vorige week toen op het erbarmelijk slechte grasveld bij DHSC goed voetbal onmogelijk was. Rijsoord speelde met veel inzet en wist elkaar prima te vinden in de combinatie. Met over en weer wat kleine speldenprikjes was het toch Rijsoord wat na een klein kwartier aan de leiding kwam. De ruimte aan de linkerkant werd goed benut. Een prima dieptepass van de inschuivende Angelo Ravenberg op Jardel Drenthe pakte goed uit. Zijn teruggelegde bal op de rand van de zestien bereikte Nick Ruigrok die hard en doeltreffend uithaalde 1-0. En nog was de koek niet op want na een half uur stond het zelfs 2-0. Een nuttige verdedigende actie van Nick Ruigrok zorgde voor een snelle omschakeling waarbij de bal uiteindelijk in de zestienmeter voor de voeten van de uitstekend spelende Lorenzo Braaf terecht kwam. Met een lob zette hij de 2-0 op het scorebord. Enkele minuten later had dezelfde speler voor de 3-0 moeten zorgen. Na een mooie sleepbeweging deed hij bijna alles goed maar hobbelde de bal langs de verkeerde kant van de paal. In plaats van een bevrijdende 3-0 werd het kort voor rust zelfs 2-1. Wederom was Nick Ruigrok betrokken bij het doelpunt. Zijn verdedigende actie in de zestien tegen de speler Öztoprak van Duno werd door scheidsrechter Nelissen “beloond” met een strafschop. Daar wist dezelfde speler wel raad mee en stuurde keeper Tomas Fernandes de verkeerde hoek in.

Eind goed, al goed!
In de rust zal door de technische staf zijn benadrukt om niet weer in het scenario van de wedstrijd tegen Achilles Veen te belanden. Toen werd een 2-0 voorsprong nog weggegeven en een ruime nederlaag genoteerd. Het was dus zaak om voort te borduren op het goede spel van de eerste helft. Die opdracht hadden ze dan ook goed begrepen want Rijsoord bleef de bovenliggende partij maar vergat alleen om de derde bevrijdende treffer te maken en dus bleef het spannend en bleef DUNO in een goed resultaat geloven. Dat geloof betaalde zich bijna uit want kort voor het einde van de wedstrijd was het plotseling toch 2-2. Jardell Kruidbos leek zo toch DUNO aan een gelijkspel te helpen. Maar gelukkig bestaat er gerechtigheid. Invaller Nour-Eddine Kasmi gaf in de daaropvolgende aanval een prima assist op de andere invaller Danny Haasdijk die vanuit een moeilijke hoek hard en verwoestend uithaalde en de 3-2 liet noteren. Een opsteker die misschien het vuurtje weer zal aanwakkeren om voorzichtig naar boven te kijken. Achilles ‘29 is in ieder geval op de ranglijst achterhaald!

Volgende week speelt Rijsoord uit bij ‘s-Gravenzande. Een ploeg die in de wedstrijd op ons eigen sportpark eenvoudig wist te winnen met 1-4. Hopelijk geeft het resultaat van vandaag het nodige vertrouwen om voor een welkome verrassing te gaan zorgen.

Opstelling RIjsoord: Tomas Fernandes - Jardel Drenthe - Angelo Ravenberg - Romano Niamut - Stefan Havelaar - Nick Ruigrok(Dennis Havelaar) - Lorenzo Braaf - Danilo Alkema - Maily Lopez - Gazar Dermendjan (Danny Haasdijk) - Shamir de Jesus (Nour-Eddine Kasmi)