De cheque van het Snuffelpand voor twee doelen

Giften voor Kenia en Zambia

RIDDERKERK - In samenwerking met Stichting Kenia Health schenken de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede deze maand voor 2500 euro aan medische apparatuur voor het Mercal geboortecentrum in Webuye in Kenia. Daarnaast is 2500 euro overgemaakt aan ADRA Zambia dat een project heeft opgezet voor menstruele gezondheid en hygiëne voor schoolgaande meisjes in Lusaka in Zambia.

Moedersterfte in Kenia is een van de hoogste wereldwijd. Hoewel in de grootste steden van het land de toegang tot een ziekenhuis redelijk is geregeld, geldt dit op het platteland van Kenia veel minder. Kenia Health steunt sinds 2017 het werk van lokale partner Mercal Healthcare, die is opgericht door Dr. Ann Wekesa. Mercal Healthcare biedt goede en inclusieve moeder- en kindzorg, maar er is meer capaciteit nodig in deze regio.
Schoolgaande meisjes die op het platteland rondom Lusaka wonen vallen vaak uit op school door een gebrek aan menstruatieproducten. ADRA Zambia wil dit tegengaan door het beschikbaar stellen van wasbaar maandverband en zeep. Ze richt zich daarbij op 1000 meisjes en jonge vrouwen en werkt samen met kleinschalige ondernemingen die de productie en distributie verzorgen van wasbare maan

Verkoop en inleveren
Ook deze maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Alleen op Koningsdag is de Meubelshowroom dicht, maar het Snuffelpand is wel gewoon open. Tijdens de openingsuren kunnen ook herbruikbare spullen ingeleverd worden.