Bas Mulder scoorde twee keer
Bas Mulder scoorde twee keer Foto: Roelie `t Jong

Slikkerveer herpakt zich in Hank

RIDDERKERK - Om aansluiting te houden met de bovenste groep en in het kielzog van nummer drie SC Emma te blijven, stond er voor Slikkerveer donderdagavond 31 maart 2022 een belangrijke inhaalwedstrijd op het programma. In Hank nam de ploeg van trainer Driss El Akchaoui het op tegen Be Ready met, ten opzichte van de verloren uitwedstrijd bij SC Gastel (3-1), maar liefst vier wijzigingen in de basiself: Romesh Landburg, Iwan Tewelde, Daan Kooi (debuut) en Bas Mulder vervingen Tico ten Have, Sem Seifi, de geschorste Valerio Vers en geblesseerde Jesse Ringlever.

Slikkerveer kende een sterke start op het kunstgras van Sportpark De Schiethoek. Al binnen drie minuten zette aanvoerder Cerezo Fung-A-Wing de ploeg op voorsprong. Een combinatie tussen het aanvalstrio, wat hij vormde met Chevillio Halden en Bas Mulder, eindigde in de touwen: 0-1. Het eerste kansje voor Be Ready kwam na zo’n tien minuten, maar het schot verdween over de goal van Patrick Werkhoven. Hierna leek Slikkerveer de score al snel uit te breiden. Een voorzet vanaf de linkerkant werd door Chevillio Halden op de lat gekopt. Hierna volgden nog wat kansen voor beide ploegen, maar het leek vooral voor Patrick Werkhoven een rustig avondje te worden.

Ook na rust schoot Slikkerveer uit de startblokken. In de 48e minuut kwam een fantastische crosspass van Ronald Capelle achter de verdediging van Be Ready terecht. Cerezo Fung-A-Wing zette vervolgens op zijn beurt Bas Mulder een-op-een op de keeper. Hij zette de Ridderkerkers met een knap stiftje op een 0-2 voorsprong. Slikkerveer voetbalde vervolgens lekker verder en kon wat vrijer gaan spelen. Dit resulteerde in meer kansen voor de bezoekers en bijna uitbreiding van de score. Een heerlijke combinatie eindigde, via een steekpass door de defensie, bij Daan Kooi. Hij stuitte met zijn inzet op de doelman. In de tegenaanval kwam Be Ready terug in de wedstrijd. Een knap afstandsschot van Bart Dirven eindigde in de bovenhoek, waardoor de stand teruggebracht werd op 1-2. Kort daarna bracht Slikkerveer de marge alweer naar twee goals verschil. Een voorzet van Chevillio Halden werd feilloos ingekopt door Bas Mulder: 1-3. Met deze stand en het wedstrijdbeeld leek de wedstrijd gespeeld. Dit maakte wat meer ruimte voor wisselingen. Zo maakte onder andere A-junior Kevin Verbeek verdienstelijk zijn debuut. Toch ging Be Ready in de achtervolging. Met wederom een afstandsschot van Kevin van Gool verkleinde zij de marge tot 2-3. De genadeklap kwam vlak voor tijd van de voet van Robert Kosten. Hij schoot de bal van zo’n twintig meter weergaloos tegen de touwen: 2-4. De laatste kans van de wedstrijd kwam nog van de voet van A-junior Mitchell Drogt. Met een brutale actie zette hij twee tegenstanders op het verkeerde been. Vanaf de linkerkant ging hij een goede een-twee aan met Cerezo Fung-A-Wing om vervolgens een schot te lossen op de goal. Dit schot verdween in de handen van de keeper. Een belangrijke overwinning van Slikkerveer om dus in de race te blijven voor plek 3.

Opstelling Slikkerveer: Patrick Werkhoven, Romesh Landburg (Kevin Verbeek), Iwan Tewelde (Tico ten Have), Boy van Reede, Ryan van Dongen, Ronald Capelle, Daan Kooi (Mitchell Drogt), Chevillio Halden, Robert Kosten, Cerezo Fung-A-Wing en Bas Mulder (Steven de la Rambelje).

Midweeks inhalen
Afgelopen zondag zou Slikkerveer aantreden tegen het Rotterdamse Steeds Hooger, maar laatstgenoemde vereniging kon te weinig spelers op de been brengen en bleef thuis. Naar alle waarschijnlijkheid levert dit weer een doordeweekse inhaalwedstrijd op later dit seizoen.
Op donderdag 7 april wacht Slikkerveer ook al weer een midweekse wedstrijd. Om 20.30 uur mag de ploeg van trainer Driss El Akchaoui op bezoek in Zevenbergen bij het Virtus van trainer Henk Vos. Op de zondag 10 april speelt Slikkerveer wederom uit. Om 14.30 uur wordt aangetreden in en tegen Oosterhout.