René Beker stopt na 45 kappersjaren

Kapper René kapt ermee

RIDDERKERK - René Beker legt de schaar en kam na bijna 45 jaar neer. De kapper, die ruim 40 jaar in Ridderkerk werkzaam is geweest, had op woensdag 6 april jl. zijn laatste werkdag.

“Ik heb altijd met veel plezier gewerkt, maar nu ga ik met pensioen” aldus René, die zijn eerste kappersjaren werkte in Rotterdam. In 1981 kwam hij in dienst van Van der Steen kappers in Ridderkerk. In de salon aan het Raadhuisplein werd hij bekend als “kapper René”.

40 jaar in de stoel
Hij heeft klanten die hij al meer dan 40 jaar in de stoel heeft gehad. Van velen knipt hij nu ook de kinderen. “Het contact met al die mensen. Dat zal ik echt gaan missen” zegt de kapper aan de vooravond van zijn pensionering.
Na het stoppen van Van der Steen in het centrum van Ridderkerk ging René met de overdracht van de salon mee naar Club Kappers. Vorig jaar werd dit een salon van BrainWash.

Afscheid
In de kapperszaak aan de Raadhuispassage 4 staat hij op zaterdag 9 april voor het laatst. Niet om nog een paar knipbeurten te doen, maar om nog even te kunnen babbelen met de klanten die hem gedag willen zeggen. Hier is zaterdagmiddag gelegenheid voor van 15.00 tot 16.30 uur.