Feest op het plein van De Klimop-centrum

200ste leerling voor De Klimop-centrum

RIDDERKERK - Afgelopen vrijdag was er een klein feestje op De Klimop-centrum ter gelegenheid van een memorabel moment. De school in Ridderkerk vierde deze dag de komst van de 200ste leerling. Quinten Hops is de leerling die in de ochtend goed wist te vertellen waarom het plein versierd was met slingers en ballonnen.

Dit was allemaal voor hem en omdat hij nu naar school ging. Het feestje is in alle groepen gevierd met een mini tompouce, verklede kinderen in de groepen 1,2,3 een proostmoment en een schoolfoto.
De Klimop heeft zes jaar geleden haar 100e leerling gevierd en is in de tussentijd dus flink doorgegroeid. Hier is de school erg trots op. Zij zijn blij dat de buurt hun weg naar de school goed weet te vinden, maar ook kinderen van iets verder weg hun plekje hier vinden.
De school hecht veel waarde aan het zijn van een tweede thuis voor alle kinderen. Daarnaast wordt er in de ochtenden lesgegeven vanuit didactische structuren en is er in de middag ruimte voor ontdekken en onderzoeken. Door hun eigen verlengde schooldag zet de school daarnaast in op de brede persoonsontwikkeling” zegt directeur Simone Trompetter.

Ambitie om nog veel groter te worden wat betreft leerlingaantal is er niet. De school hecht er waarde aan alle kinderen en ouders goed persoonlijk te kennen: “De school is ook voor de kleuters een veilige plek, waarbij de kinderen van groep 8 degene zijn die hen ook in de klas helpen. Het personeel van De Klimop kent dan ook alle kinderen bij naam en vanaf de kleuters zijn de leerlingen bekend met alle personeelsleden.”
Ambities zijn er uiteraard wel om continue de meest passende vorm van onderwijs te bieden aan alle kinderen, waarbij er uit iedere leerling gehaald wordt wat erin zit.