Gratis actieboek bij De Kandelaar

RIDDERKERK - De Christelijke boek- en muziekhandel “De Kandelaar” in Ridderkerk doet weer mee aan de Week van het Christelijke Boek. Bij besteding van € 15 of meer aan boeken krijgen klanten van 6 t/m 16 april gratis het actieboek “De nacht die mijn leven voorgoed veranderde”. Dit door Lody van der Kamp geschreven boekje gaat over de joodse Kasriël, die als kleine jongen met zijn familie in Polen wordt opgepakt. Het lukt hem om het getto en de concentratiekampen te overleven en voor zijn broertje te zorgen, maar daarvoor betaalt hij een hoge prijs. Na de oorlog grijpt hij de kans om naar Amerika te vertrekken met beide handen aan en verbreekt alle banden met zijn verleden. Als hij jaren later terugkeert naar Europa, praat hij voor het eerst in zijn leven met zijn kleindochter Mirjam over het afschuwelijke geheim en het schuldgevoel dat hem al die tijd heeft verteerd. Deze novelle is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Boekhandel “De Kandelaar” is te vinden aan de Sint Jorisstraat 10. De openingstijden zijn maandag van 13.00 tot 17.30 uur, dinsdag t/m vrijdag van 9.30 tot 17.30 uur (vrijdag koopavond van 18.30 tot 21.00 uur) en zaterdag van 9.30 tot 17.00 uur.