Rob van Hal bij de deur van zijn toekomstige vestiging

SNS Bank wil dichtbij klanten blijven

RIDDERKERK - De SNS Bank gaat binnen het centrum van Ridderkerk verhuizen. De vestiging aan de Schoutstraat wordt in mei verruild voor een plek aan de Koningshof, de winkelstraat met C&A en Kruidvat.

“Een mooie locatie waarmee we echt in de loop van het publiek komen” vindt Rob van Hal, die tien jaar geleden als franchisenemer met de SNS Bank in Ridderkerk begon. In het hart van Ridderkerk waren toen nog drie andere banken met publieksfuncties actief. Na het vertrek van ABN-AMRO, Rabobank en ING is SNS die enige bank die hier dichtbij de klanten gebleven is.

“We waren de eerste bank die het contante geld afschafte. Dat werd ons toen niet in dank afgenomen. Maar alle banken zijn nadien gevolgd en hebben zich bovendien op veel plekken teruggetrokken. Dat laatste heeft SNS juist niet gedaan. Wij willen onze klanten nog graag persoonlijk van dienst zijn met financieel advies en een hypotheekgesprek dichtbij huis” stelt Van Hal.

De verhuizing is er ook door ingegeven. Op de nieuwe locatie zal de bankwinkel beschikken over meer spreekkamers. Met de nieuwe inrichting zal ook de bankbalie verdwijnen. “Dat schept toch altijd wat afstand en dat willen we niet. We kiezen daarom voor een wat huiskamerachtige setting die uitnodigt om bij ons binnen te stappen” zegt de bankhouder.

De planning is dat de nieuwe vestiging op 3 mei geopend wordt. Op 25 april is de laatste openingsdag aan de Schoutstraat. De week ertussen is nodig voor het verhuizen en installeren van computers e.d. “We blijven telefonisch bereikbaar. En onze klanten zijn die dagen welkom bij SNS in Alblasserdam en Hendrik-Ido-Ambacht” aldus Rob van Hal.