Sociaal Tuinieren in Bloemenbuurt

RIDDERKERK - Op zaterdag 9 april is er van 10.00 tot 14.00 uur ‘Sociaal Tuinieren’ in de Bloemenbuurt.  Wijkbewoners worden op deze dag uitgedaagd om de tuin op te knappen en te vergroenen. Er staat een container klaar in de Fresiastraat voor het groenafval en uit de tuin verwijderde stenen.

Tijdens deze dag zijn er vrijwilligers van Kok Hoveniers en tuinbuddy`s van Present actief in tuinen van bewoners die door omstandigheden deze niet zelf aan kunnen pakken. Ook zijn buurtbewoners betrokken bij de activiteiten.

Steen eruit, plant erin
Wooncompas heeft voor zijn huurders een leuke actie ‘steen eruit, plant erin’. Wie langskomt om een steen in te leveren, krijgt een mooie tuinplant. De gemeente Ridderkerk deelt bloemzaadjes uit aan alle bezoekers.
Het zal een dag vol gezellige activiteiten zijn in de Bloemenbuurt. Kinderen kunnen knutselen en mooie sprongen maken op een springkussen.

Sociaal Tuinieren wordt georganiseerd door Stichting Present, Facet Ridderkerk en Wooncompas en is mede mogelijk gemaakt door de gemeente Ridderkerk.