Begeleiders van de wandelingen zijn er klaar voor

Informatiebijeenkomst voor Diabetes Challenge

RIDDERKERK - Na een pauze van twee jaar in verband met Corona gaan een aantal Ridderkerkse huisartsenpraktijken dit jaar weer, in samenwerking met Facet Ridderkerk, meedoen met de Nationale Diabetes Challenge (NDC).

De Nationale Diabetes Challenge is een beweegprogramma van de Bas van de Goor Foundation. Deelnemers wandelen ongeveer 20 weken lang één keer per week in eigen buurt of gemeente. Wandelen is voor mensen met en zonder diabetes een goed medicijn. Zij worden hierbij begeleid door een professional uit de zorg, sport en/of welzijn. De wandelingen starten eind april of begin mei 2022. Samen trainen deelnemers toe naar de feestelijke finale op 24 september in Arnhem. Alle deelnemers uit het hele land sluiten de Challenge af op dit Festival. Door de NDC ervaren deelnemers, op een veilige en gezellige manier, dat bewegen goed is voor hun gezondheid en diabetes. Bent u al een bevorderde wandelaar dan is de NDC niet geschikt voor u. De NDC is alleen geschikt voor beginnende wandelaars. Het doel is dat iedereen in september minimaal 5 kilometer kan lopen.

Informatieavond
 Zou u graag willen starten met wandelen maar lukt het u niet? Wilt u de uitdaging aangaan en laagdrempelig samen te gaan wandelen en op deze manier uw gezondheid en conditie verbeteren? Op dinsdagavond 26 april is er een informatiebijeenkomst. Dit is vanaf 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur), locatie wijkcentrum West (Boksdoornstraat 80). Hier krijgt u meer informatie over de NDC, het programma, inschrijving en de afsluitende week.
Voor vragen kunt u ook contact opnemen met Facet Ridderkerk via of 0180 - 432 350 of met uw eigen huisartspraktijk.