Foto:

Wandelen onder begeleiding van huisarts of praktijkondersteuner

RIDDERKERK - De Nationale Diabetes Challenge (NDC) in Ridderkerk start dinsdag 10 mei. Na een pauze van twee jaar in verband met corona, slaan een aantal Ridderkerkse huisartsenpraktijken en Facet Ridderkerk de handen weer ineen en wordt er wekelijks gewandeld.

De NDC is een beweegprogramma van de Bas van de Goor Foundation. Vanaf 10 mei wandelen deelnemers elke week tot eind september. Er wordt elke dinsdag om 16 uur gewandeld met begeleiding van een Ridderkerkse huisarts, praktijkondersteuner of andere professional uit de zorg of sport. Dit jaar zijn er drie verschillende startlocaties, namelijk Het Doktershuis, huisartspraktijk West en Slikkerveer. Door deze verschillende locaties wordt er elke week in een andere omgeving gewandeld en worden er afwisselende routes samengesteld.
De NDC is alleen geschikt voor beginnende wandelaars. Er wordt dan ook begonnen met kleine afstanden van ongeveer 500 tot 1000 meter. Het doel is dat iedereen in september minimaal vijf kilometer kan lopen.
Meer gevorderde wandelaars kunnen aansluiten bij een van de vele wandelgroepen die Ridderkerk heeft. Zo kan er onder andere op maandag- en woensdagavond gewandeld worden met Zweitse de Wit. Bij deze groepen wordt er gestart met 5 kilometer.
Inschrijven via www.nationalediabeteschallenge.nl/ridderkerkbeweegt/.
De wandeling van 10 mei start om 16 uur vanaf Het Doktershuis, Nicolaas Beetslaan 3-5. Voor vragen kan men contact opnemen met Facet Ridderkerk via of 0180 – 432 350 of met de eigen huisartspraktijk.