Foto:

Veel cadeautjes voor De Verjaardagstas

Jan en Magda Bulten besloten om hun verjaardagen goed te vieren met familie en vrienden. Waarop de vraag kwam wat zij cadeau wilden voor hun verjaardagen. Zelf zijn zij best tevreden en hebben eigenlijk weinig wensen. Zij besloten om voor hun verjaardag een donatie te vragen voor een lokaal goed doel en dat werd De Verjaardagstas van De Speelgoedbank Ridderkerk.

Bestuurslid Miriam Renzen: “De Verjaardagstas schenkt aan ongeveer 120 kinderen tot en met 12 jaar van de Voedselbank Ridderkerk en aan ongeveer 250 kinderen van de FoodCompany een volle tas met mooi ingepakte tweedehands en nieuwe cadeautjes voor hun verjaardag. Aan de oudere tieners wordt een cadeaubon met chips geschonken. Per jaar worden rond de 530 Verjaardagstassen verstrekt.”

Anja de Geus, coördinator De Speelgoedbank, gaf aan dat er op dit moment cadeautjes nodig waren voor jongens en meisjes van 10,11 en 12jaar.

Magda en Jan hebben daarop hun verjaardagsgeld besteed aan heel veel leuke spullen. zoals tekenboeken, viltstiften, buitenspeelgoed, leuke etuis en gummetjes, voetballen, deodorant en waterpistolen. Hema Ridderkerk schonk het winkelende echtpaar mooie pennen voor bij de schriften en schrijfboekjes. De vrijwilligers van de Speelgoedbank zijn ontzettend blij met deze royale donatie ‘We kunnen er gelijk mee aan de slag!’

Mocht u ook een donatie voor een specifiek product of project willen doen dan bent u van harte welkom. U kunt daarbij bijvoorbeeld denken aan schoolspullen voor de Verjaardagstas, cadeau kaarten voor de Tienertas, luiers maat 4,5,6 voor de kleintjes of wasmiddel. Voor meer informatie kan men bellen of appen: 06 4438 2705.