Foto:

Geweldige opbrengst van Actie Oekraïne

Maandag 16 mei was een spannende dag voor de leerlingen van de Ds. G.H. Kerstenschool in Ridderkerk. De opbrengst van de actie voor Oekraïne zou gepresenteerd worden. Alle leerlingen waren, na het eten van een heerlijk ijsje, daarvoor verzameld op het plein. Nadat van een aantal letters de juiste woorden waren gemaakt: “Hulp opvang”, werd door één leerling uit elke groep de geweldige opbrengst gepresenteerd: € 22.348,36 !! Enkele weken voor de meivakantie was hiervoor hard gewerkt. Op woensdag hielden alle groepen een kleedjesmarkt en op de dinsdag erna een sponsorloop. Het geld van deze actie is bestemd voor ondersteuning van Noodopvang De Haven in Ridderkerk, een particulier initiatief dat ondersteund wordt door de Ridderkerkse kerken. De kinderen van de Ds. G.H. Kerstenschool vinden het fijn dat ze op deze manier mogen bijdragen aan de opvang op deze locatie, zodat mensen en kinderen in nood liefde en zorg van de vele vrijwilligers kunnen ontvangen én dat ze daarbij ook in aanraking mogen komen met de Bijbel.