De winnaar van de Rotterdamse Ondernemersprijs Ron van Gelder. (Foto: Frank de Roo) Foto: FR001

Van Gelder wint Rotterdamse Ondernemersprijs

Van Gelder Ridderkerk heeft dinsdag de Rotterdamse Ondernemersprijs gewonnen. De award werd uitgereikt door burgemeester Ahmed Aboutaleb.

De uitreiking vond plaats tijdens een award-show gepresenteerd door Fidan Ekiz. De Rotterdamse Citrusveiling, dat toevallig raakvlakken bleek te hebben met de winnaar van de prijs, was het decor voor de uitreiking.

Van Gelder Ridderkerk, geleid door Gerrit van Gelder, is een hypermoderne groothandel in aardappelen, groenten en fruit heeft een extreme aandacht voor nieuwe technologie en automatisering. Het bedrijf is mede daardoor een leidende speler op de wereldwijd vermaarde Nederlandse versmarkt. Het bedrijf maakte een spectaculaire groei door de afgelopen jaren en zet de toon in duurzaamheid.
 In het juryrapport staat: De jury moest kiezen en dat viel dit jaar - met ook een recordaantal aanmeldingen die stuk voor stuk van bijzonder hoog niveau waren - niet mee. De keuze is dit jaar gevallen op de ondernemer die op alle criteria van de Rotterdamse Ondernemersprijs goed scoort en die daarmee met recht een voorbeeld van grensverleggend ondernemerschap is. De winnaar laat hiermee de andere finalisten, Yource, Benelux marktleider in klantcontact, en Ampelmann, een Delftse parel in maritieme innovatie, achter zich in een met recht te noemen ijzersterk deelnemersveld.