Op de foto v.l.n.r. Freek van der Valk, Renate van der Linde (organisatie), Marieke Hilbrands – Van der Pol (Van der Valk) en Marco Vink (organisatie) Foto: Marco Vink

Van der Valk Hotel Ridderkerk steunt halve marathon

Na een succesvolle eerste editie in 2021 is de organisatie van de Halve Marathon Barendrecht druk bezig met de voorbereidingen voor de tweede uitvoering. Het eerste succes is al binnen, want Hotel Ridderkerk, vorig jaar sponsor van de 21.1 kilometer, wordt dit jaar tevens hoofdsponsor van het evenement.

“Het vertrouwen wat Hotel Ridderkerk in ons stelt door hoofdsponsor te worden is exact wat het evenement nodig heeft om dit jaar een volgende stap te maken”, reageert de organisatie. Ook de lunchpakketten voor de 250 benodigde vrijwilligers worden weer met zorg samengesteld door de hoofdsponsor.
De meeste partners hebben inmiddels hun vertrouwen wederom uitgesproken en met een aantal nieuwe organisaties wordt momenteel nog gesproken. Lincks Personal Recruitment, vorig jaar sponsor van de (éénmalige) 30 kilometer, verbindt dit jaar haar naam aan de Business Run.

“Vorig jaar waren bedrijven in de aanloop naar het evenement logischerwijs niet bezig met teambuilding. Dit jaar zien we dat dat weer op gang komt en zetten we een eerste stap naar wat een levendige bedrijvencompetitie moet worden. Wat de Verkerkloop al decennia lang doet in het voorjaar willen wij graag in het najaar realiseren in onze regio.”

De tweede editie van de Halve Marathon Barendrecht vindt dit jaar plaats op zaterdagmiddag 15 en zondag 16 oktober.