Een mooi bedrag voor ondersteuning van Oekraïense kinderen

Cheque voor OGO

RIDDERKERK - Op 25 mei werd door de leerlingen van Christelijk Kindcentrum De Klimop Rijsoord een prachtige cheque overhandigd aan Stichting OGO. Door middel van een flessenactie en een bloemenverkoop is er een mooi bedrag van €837,- ingezameld. Ira van Breevaart, voorlichter OGO en enige Oekraïense tolk in Ridderkerk nam deze cheque in ontvangst. Naast haar staat Irina Vinogradskaja, leerkracht uit Oekraïne. Zij vertelde over het onderwijs in Oekraïne.

Het geld zal gebruikt worden ter ondersteuning van Oekraïense kinderen. Stichting OGO staat voor ondersteuning gereformeerd onderwijs in Oost-Europa. Zij helpen veel scholen in hun voortbestaan door middel van financiële hulp, materiële hulp, kennisoverdracht en christelijke leermiddelen. Er is veel dank en waardering vanuit Stichting OGO. De leerlingen zijn blij dat zij op deze manier een steentje kunnen bijdragen aan goed onderwijs voor leeftijdsgenoten in Oekraïne. Gezien de actualiteit zijn zij zich zeer bewust dat goed onderwijs niet vanzelfsprekend is.