Dit jaar zijn er geen kramen op de Blaak

‘Ridderkerk zingt Hazes’ na de Pinkstermarkt

Na drie jaar zonder Pinkstermarkt staan op zaterdag 4 juni de kramen weer opgebouwd in het centrum van Ridderkerk. Wegens storm moest de markt in 2019 worden afgeblazen en daarna was het twee jaar niet mogelijk door de coronamaatregelen. De organiserende SER-werkgroep heeft enthousiast de voorbereidingen getroffen voor activiteiten gedurende het hele weekend.

Ten opzichte van voorgaande keren kent de Pinkstermarkt een gewijzigde opbouw. Wegens werkzaamheden is de Blaak niet beschikbaar. In plaats hiervan komen er kramen op de Coosje Ayalstraat (een vroeger deel van de Rembrantweg). Tijdens de markt zullen diverse groepen optreden. De markt duurt tot 17.00 uur.

Muziekavond
Na de pinkstermarkt is er een muzikale avond op het Koningsplein met de band Summerland. Dit is de huisband van het Megapiraten Festijn. Daarnaast zijn er optredens van Mark van Veen en Perry Zuidam. Afgesloten wordt met “Ridderkerk zingt Hazes” onder aanvoering van Mark van Veen. Het avondprogramma begint om 20.00 uur en zal tot middernacht duren.
Het podium wordt op zondag benut voor een muziekmatinee en op zaterdag met artiesten voor de doorkomst van de Roparun.

Middag met Big Band
Op zondag 5 juni is er op het Koningsplein een muziekmatinee met de Skyline Big Band Rotterdam/ Deze band zal de tijden van Frank Sinatra, Dean Martin en Ella Fitzgerald weer tot leven brengen. Ook is er een optreden van Tom Scott. Hij zal o.a. liederen van Tom Jones ten gehore brengen. Het programma begint om 13.30 uur.

Doorkomst Roparun
Op maandag 6 juni (Tweede Pinksterdag) kan men vanaf 10 uur de lopers van de Roparun aanmoedigen tijdens de doorkomst op het Koningsplein. Gedurende deze dag zal er muziek aanwezig zijn met vanaf 13.30 live optredens van o.a. Belinda Kinnear , Perry Zuidam , Mirlene en Johan Heuser. Voorafgaand wordt er muziek gedraaid door een dj.