Een 3D-printer hoeft geen geheimen te hebben

Cursus 3D printen voor volwassenen

RIDDERKERK - Op 20 juni, 27 juni en 4 juli van 19.30 tot 21.00 uur kunnen volwassenen zich verdiepen in 3D printen in de Maakplaats van de Bibliotheek Ridderkerk Centrum. In deze interactieve stoomcursus krijgt men niet alleen informatie over de techniek van 3D printen, maar wordt dit meteen in de praktijk toegepast. Iedereen ontwerpt en creëert een print om mee naar huis te nemen.

3D printen is het laag voor laag opbouwen van een object aan de hand van een digitaal ontwerp. Tijdens de cursus maken de deelnemers kennis met al deze lagen en werken ze een eigen concept tot product uit. Ze wordt geleerd wat 3D printen en waar kant-en-klare ontwerpen te vinden zijn. Ook de basis van 3D tekenen en 3D ontwerpen op de computer worden behandeld. En aan het eind van de cursus kan men naar huis met een zelfgemaakte creatie.

Maakplaats
De Maakplaats is een speciale ruimte in de bibliotheek waar men kan coderen, printen, prutsen, meten en een boel kan maken. Het is dé plek waar techniek, kennis, kunde en vaardigheid samenkomen. Het motto is simpel: leren door te doen! Elke woensdag zijn er speciale workshops voor kinderen. Met de cursus 3D printen voor volwassenen hoopt de bibliotheek ook deze groep te stimuleren om creatief aan de slag te gaan.

Deelname kost € 30, inclusief 3D-print. Aanmelden kan tot 20 juni via www.debibliotheekaanzet.nl/3d-vw.