De vrijwilligers van De Kandelaar in Rijsoord

Vrijwilligers in het zonnetje gezet

RIDDERKERK - Ieder jaar, net voor de zomervakantie probeert het bestuur van de Kandelaar de medewerkers in het zonnetje te zetten. Als bedankje voor alle uren dat ze in de winkel gestaan hebben. Met elkaar hebben ze uren cadeaus ingepakt, advies gegeven, boeken gesorteerd, opgeruimd en afgerekend.

Afgelopen zaterdag waren de vrijwilligers te gast bij natuurcentrum Waalbos in Rijsoord, wat ook door vrijwilligers gerund wordt. Ze kregen een korte inleiding over hoe het centrum ontstaan was en wat er nu allemaal gebeurde. Daarna kregen de vrijwilligers een rondleiding door het Waalbos, gedaan door de vrijwilligers van het centrum.

Afscheid
Na afloop stond er een hapje en drankje klaar en was er tijd om elkaar te ontmoeten. Ze namen, na 17 jaar, afscheid van Mariet van Nes. Zij ontving een mooie bos bloemen als kleine blijk van waardering voor al haar werk wat ze deed in de winkel op zaterdagmiddag en donderdagmorgen.
De 50 vrijwilligers, inclusief bestuur zijn heel dankbaar dat er in een goede sfeer en heel veel enthousiasme gewerkt kan worden in het hartje van Ridderkerk en ook de webshop steeds meer bekendheid krijgt zodat er telkens mooie bedragen over gemaakt kan worden aan goede doelen waar de winkel voor is opgezet. Deze doelen staan op de site tevens webshop www.de-kandelaar.nl De openingstijden zijn: maandag 13.00 tot 17.30 uur, dinsdag, woensdag en donderdag 9.30 tot 17.30 uur, vrijdag 9.30 tot 17.30 uur, vrijdagavond 18.30 tot 21.00 uur en zaterdag 9.30 tot 17.00 uur. In de zomervakantie is er geen koopavond op vrijdag.