Aïsha van Kempen bij haar verbeelding van Vincent van Gogh

Met blik op Vincent in Burgerwissellijst

RIDDERKERK - In de Burgerwissellijst bij grand café Burgerzaken in Ridderkerk is nu werk van Aïsha van Kempen te zien. De 22-jarige Ridderkerkse mocht vorige week haar schilderij “Vincent’s realiteit” in de tentoonstellingskast van de Kunstroute Ridderkerk plaatsen.

Dit doek van 50 x 40 cm is een portret van Vincent van Gogh, waarbij Aïsha uitbeeldt hoe zij de vermaarde kunstenaar ziet: “Voor mij staat Vincent bekend om zijn blik op het leven. Volgens hem was de nacht kleurrijker en dát wilde ik laten zien.”

Acrylverf
Van Kempen, die werkzaam is in de thuiszorg, heeft als hobby’s schilderen, tekenen, schrijven en lezen. Ze maakte dit schilderij met acrylverf.
Aïsha is enthousiast over de kans die ze met de Burgerwissellijst heeft gekregen. “Ik ben enorm blij dat dit concept bestaat, dat jonge en ik denk vooral ondergewaardeerde kunstenaars de kans krijgen om hun werk te mogen laten zien” zegt ze.

Eerste podium
De Burgerwissellijst is door de Kunstroute Ridderkerk bedacht om jonge kunstenaars en talentvolle hobbyisten een eerste podium te bieden.
 ”Vincent’s realiteit” blijft twee maanden voor bezoekers van Burgerzaken te zien. Voor wie het thuis wil hebben: het schilderij is te koop.

Aanmelden
Wie ook met een werk in de Burgerwissellijst wil komen kan voor meer informatie contact opnemen met Ingrid Zelessen van de Kunstroute Ridderkerk via: ingridstenen@hotmail.com.