Sarah Köbben weet met veel groentevariaties te verrassen

Gezonde menu’s uit keuken van Sarah

RIDDERKERK - Haar baan als advocaat heeft ze opgezegd voor een carrière in het onderwijs. Daarnaast heeft Sarah Köbben nu meer tijd voor haar passie: koken. Aan huis is de Ridderkerkse begonnen met Sarah’s Kitchen, waarmee ze gezonde en smakelijke menu’s wil verzorgen voor plaatsgenoten.

Uit de keuken van Sarah komen louter vegetarische en veganistische gerechten. Wanneer het laatste het geval is wordt dit specifiek bij de menu’s vermeld. “Ik maak toch gebruik van zuivel. Maar met een stukje kaas is het niet meer veganistisch” licht ze toe. Köbben mikt met haar schotels zeker niet alleen op vegetariërs. Ze hoopt ook mensen te bereiken die het een dag zonder vlees of vis willen doen. “Er zijn steeds meer mensen die daar bewust voor kiezen. Het is aan mij om te bewijzen dat je ook vegetarisch heerlijk kan eten” vertelt ze enthousiast in haar keuken.

Gezonder dan pizza
Sarah wil zich onderscheiden door te kiezen voor groenten die voor velen minder voor de hand liggen: “Niet altijd bloemkool of broccoli, maar bijvoorbeeld aubergine of pastinaak. Met vijf of zes groenten maak ik een lekkere humus. Veel gezonder dan het afhalen van een pizza heb je daarmee heerlijke smeersels voor op brood. In combinatie met soep en een verse salade heb je een tafel vol lekkers.”
De menu’s zijn voorlopig alleen te bestellen voor de zaterdag. Sarah hoopt daar in de toekomst de donderdag aan toe te kunnen voegen. Elke maandag worden de menu’s van de week bekend gemaakt. Er zijn vaste prijzen: soep en een kleine salade € 5,50, een grote salade € 7,50 en € 2,50 voor een dipje. Zelf af te halen of voor een kleine meerprijs thuisbezorgd. Bestellen kan via kitchen_sk op Instagram of Sarah kobben op Nextdoor.