Er zal weer veel te doen zijn bij Jeugdland Ridderkerk

Vijf dagen Jeugdland in sporthal De Fakkel

RIDDERKERK - Volgende week is het weer zover Jeugdland Ridderkerk. Vanaf dinsdag 16 augustus t/m vrijdag 19 augustus gaat het weer gebeuren in sporthal “De Fakkel”. Dagelijks van 9.30 uur tot 16.00 uur kan er geknutseld en gespeeld worden. Alleen op vrijdag stoppen het feest een halfuurtje eerder, dus om 15.30. Dit in verband met het afbreken en opruimen.

Ook dit jaar is er een hoek ingericht voor de kleintjes tot en met 6 jaar. Deze speciaal voor de kleinere bezoekers gecreëerde hoek wordt gevuld met speelgoed, lego, poppen en kinderwagens, een draaimolen en een springkussen.

Nieuwe onderdelen
Op knutselgebied zijn er weer diverse nieuwe onderdelen. Zonder alles al te verklappen vertellen we vast dat er zelf krimpey- en foamkleisleutelhangers en glashangers gemaakt kunnen worden. Dit alles naast de vele vertrouwde knutsel activiteiten zoals bloemschikken, figuurzagen, tattoo’s, modelbouw, vogelhuisjes timmeren en memoblokken versieren. Ook aan de smulpapen en jonge koks hebben we dit jaar weer gedacht. Jeugdlandbezoekers gaan zelf je eigen appelflap of pizza maken en bakken of cupcakes versieren . Dat wordt smullen geblazen.

Stormbaan
In het midden van de hal mag de stormbaan natuurlijk niet ontbreken. Dit jaar heeft Jeugdland de “take out stormbaan”, een mooie opblaasbare baan voor klauteren, klimmen en glijden.
Tuurlijk zijn er ook de vaste bewegingsonderdelen zoals Bungee, digidance, rollerbank-fietsen, sweeper en buiten ontbreekt ook de klimwand niet. Als extra attractie is er op dinsdag en woensdag een workshop dansen onder leiding van Michelle van Upstairs. Zolang het buitenzwembad geopend is, kan er in het binnenbad weer over water gelopen worden in de aquarollers.

4 op ‘n rij-strijd
De jaarlijkse finale Ridderkerks kampioenschap 4 op ’n rij staat op vrijdag weer op het programma. Gedurende de hele dag zijn er voorrondes waarna ’s-middags de winnaars in de finale gaan uitvechten wie de prachtige beker gaat winnen en zich een jaarlang Kampioen van Ridderkerk mag noemen.

Kortom, het belooft weer een spectaculaire week te worden waar voor een ieder wat te doen en te beleven valt. Het blijft tenslotte een speel en doe week voor de jeugd van Ridderkerk van 4 tot 12 jaar. De organisatie is er eigenlijk best trots op dat dit allemaal nog steeds aangeboden kan worden voor € 2,50 per dag of € 7.50 voor 4-dagen. Dit jaar kan er aan de kassa van jeugdland ook gepind worden.

Helpen bij Jeugdland
Ouders kunnen hun kinderen met een gerust hart alleen laten op Jeugdland. Zij zullen zich uitstekend vermaken en er is toezicht. Ouders die bij hun kind willen blijven moeten ook € 2,50 p.p. entree betalen.
Ouders kunnen ook helpen met de activiteiten van Jeugdland. Per dag heeft de werkgroep 40 á 50 medewerkers nodig voor de begeleiding van de kinderen op de diverse onderdelen. Ouders en andere vrijwilligers kunnen zich nog aanmelden. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Gerard Sluimers: 06 3811 6520.

Een van de buitenattracties van Jeugdland 2022