Rijsoord moest de meerdere erkennen in Slikkerveer
Rijsoord moest de meerdere erkennen in Slikkerveer Foto: Roelie `t Jong

Slikkerveer houdt Rijsoord uit finale

RIDDERKERK - Slikkerveer heeft zich dinsdagavond geplaatst voor de finale van het Ridderkerk Toernooi. Titelverdediger Rijsoord werd met 3-1 verslagen.

De wedstrijd tussen tweedeklasser Slikkerveer en eersteklasser Rijsoord werd gespeeld op het sportpark van RVVH, dat dit jaar gastheer is van het jaarlijkse toernooi. Na een kwartier zonder noemenswaardige kansen kwam Slikkerveer op voorsprong. John van Vugt kwam sterk op en benutte de ruimte die hij kreeg me een doeltreffende uithaal. Vanaf zo’n zestien meter verdween zijn lage bal in de verre hoek.
Rijsoord probeerde het te herstellen, maar kwam in de eerste helft niet tot scoren. Keeper Patrick Werkhoven pareerde knap enkele schoten. Slikkerveer toonde zich effectiever. In de 35ste minuut stond de 2-0 op het bord. Bas Mulder scoorde uit een aanval die hij zelf had ingeleid. Hij had rechts oog voor de opkomende Cerezo Fung-A-Wing. Mulder kon diens voorzet bij de tweede paal in de touwen schieten.
In de tweede helft kwam Rijsoord sterker uit de kleedkamer. De aansluitingstreffer viel al snel na een foutje in de Slikkerveer defensie. Ryan van Dongen wist de bal niet goed weg te werken, waarvan de snelle Everlon Zimmerman kon profiteren. Het spel golfde daarna over en weer. Rijsoord had mooie kansen via Zimmerman en Guido Peelen, terwijl Slikkerveer dichtbij was met Romain van Bruggen. Een kwartier voor tijd werd het 3-1. Fung-A-Wing kon een voorzet bij de tweede paal in het dak van het doel jagen.

De finale van het Ridderkerk Toernooi begint op zaterdag 20 augustus om 14.30 uur. Om 12.00 uur is de aftrap van de wedstrijd om de derde en vierde plaats.