Prinses Laurentien bezoekt Taalfestival Ridderkerk

RIDDERKERK – Prinses Laurentien heeft donderdag 8 september een bezoek gebracht aan het Taalfestival Ridderkerk. Het was op 8 september de internationale dag van de alfabetisering. De Bibliotheek AanZet hield daarom in de bibliotheek Ridderkerk Centrum een programma vol activiteiten. Zo was er voor de jeugd de voorstelling ‘De Wolkenfabriek’, taalliefhebbers konden terecht in het Taalcafé en voor kinderen was er de Maakplaats, waar ze konden bouwen, schilderen en programmeren. Karin Giphart en Marjan Berk gaven masterclasses. Wim Daniëls sloot de dag af met zijn theatershow Koken met Taal.

Prinses Laurentien is oprichter van de Stichting Lezen en Schrijven. Ze woonde ’s middags een deel van de activiteiten bij. De prinses werd ontvangen door locoburgemeester Fleur Stip, gedeputeerde Meindert Stolk en directeur Ankie Kesseler van de bibliotheek.
Samen met de jonge Adam speelde de prinses in de hal van het gemeentehuis een taalspel. Het bezoek werd afgesloten met een rondetafelgesprek. Daarbij ging het onder meer over laaggeletterdheid in het onderwijs.