Paardenliefhebbers kunnen drie dagen genieten van dressuur bij Hippisch Centrum Ridderkerk Foto:

Drie dressuurdagen bij Reyerparc

RIDDERKERK - Voor de tweede keer dit jaar is het buitenterrein van het Hippisch Centrum Ridderkerk het decor van een driedaags ruiterevenement. Na het succesvolle springconcours in augustus zijn er op 23, 24 en 25 september dressuurwedstrijden. Elke dag kan men rond de honderd combinaties in actie zien.

“Het is minder groots dan de springwedstrijden. Daar waren we zelf ook door verrast. Maar ook nu hebben een leuk strodorp met twee ruiterwinkels en dames- en babykleding. Zelf staan we er met paardenkleden en dergelijke” vertelt Tessa van Broekhoven van het secretariaat. Voor een hapje en een drankje zorgen de brasserie van Reyerparc, Van Rixoort Patat en “De Meiden” met chocolade en snoep. De outdoor dressuurwedstrijden zijn in uiteenlopende categorieën. Op vrijdag zijn er wedstrijden in de klasse B t/m L2 voor paarden en pony’s, klasse Z1 t/m ZZL voor paarden en klasse Z1 en Z2 voor pony’s. Ook op zaterdag komen paarden en pony’s in de ring in de klassen B t/m L2 en de klassen M1 en M2. De finale van deze dag is een kür op muziek voor de klasse M t/m Grand Prix. Hoofdprijs is een freestyle ter waarde van 600 euro, beschikbaar gesteld door Theo Holstein. Op zondag zijn er opnieuw wedstrijden voor paarden en pony’s in de klassen B t/m L2 en klasse M1 en M2. Daarnaast staat dressuur op het programma voor Z1 t/m ZZL paarden en Z1 en Z2 pony’s.
Deelnemers die meerdere dagen in actie komen maken kans op een overall prijs. Daarnaast zijn er prijzen voor teams, die gevormd kunnen worden met twee of drie ruiters/amazones. De wedstrijden zijn vrijdag van 11.00 tot 20.00 uur, zaterdag van 9.30 tot 20.30 uur en zondag van 9.30 tot 18.45 uur.