Michel Louwerens komt niet bij de bal
Michel Louwerens komt niet bij de bal Foto: Roelie `t Jong

Slikkerveer redt het niet tegen Spirit

RIDDERKERK - Afgelopen zaterdag speelde Slikkerveer thuis op het eigen Reijerpark tegen Spirit uit Ouderkerk aan de IJssel. Voor aanvang van de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden vanwege het overlijden van Ton van der Padt.

Al in de vijfde minuut van de wedstrijd kwamen de bezoekers op een 0-1 voorsprong. Een diepe bal werd door de uitkomende Patrick Werkhoven weggewerkt, maar kwam precies terecht bij Ruben de Vries, die zich niet bedacht en van 40 meter in een leeg doel binnen schoot. Vijf minuten later werd de voorsprong van Spirit verdubbeld, na een diepe bal in het centrum van de defensie op Ruben Slooff, die langs de defensie snelde en de bal langs de uitkomende Patrick Werkhoven binnen schoot: 0-2. Verder was het voor het publiek een hele slechte eerste helft met heel weinig kansen voor beide ploegen. Slikkerveer kreeg pas in de 31ste minuut haar eerste kans en dat was een vrije trap van Romain van Bruggen, die in de handen verdween van keeper Bom. Spirit had nog een kans in de 41ste minuut, maar het schot van afstand ging ver over.

Lichten aan
In de tweede helft gingen de lichten al aan op het veld, werd er beter gevoetbald en ontstonden zodoende ook meer kansen over en weer. Een eerste kans was al na een minuut, waarbij John van Vught uit een corner van Romain van Bruggen net over kopte. Daarna kon Sander Hazebroek bij een volgende aanval de bal net niet goed aannemen in de zestien om op doel te kunnen schieten. In de 64ste minuut trok Spirit ten aanval. Op de rand van de zestien was Ruben Slooff vrijgelaten en die kon de bal hard in de hoek schieten: 0-3. In de 71ste minuut werd een aanval over meerder schijven via Bas Mulder diep gespeeld op Sander Hazebroek, die de bal goed teruglegde op de net ingevallen A-junior Dustin van Die. Helaas ging het schot van de debutant in het eerste elftal naast het doel. Een minuutje later werd Bas Mulder goed diep gestuurd. Oog in oog met doelman Bom legde Bas de bal goed op zij op de meegekomen Romain van Bruggen, die de bal eenvoudig in een leeg doel mocht schuiven: 1-3. Het publiek dacht dat Slikkerveer in het restant van de wedstrijd zomaar het verschil zou kunnen maken, maar waar Slikkerveer niet verder kwam dan een aantal niet goed verlopen aanvallen, daar kreeg Spirit een heleboel grote kansen om de score te verhogen. Patrick Werkhoven redde een flink aantal keren. In de 80ste minuut was Patrick Werkhoven kansloos op een inzet van Ruben de Vries van dichtbij: 1-4. Daardoor was de wedstrijd ook meteen gespeeld. De stand veranderde niet meer in het slot van de wedstrijd. Komende zaterdag is Slikkerveer vrij, de week erop wordt op zaterdag 3 december om 15.00 uur thuis gespeeld tegen het Zwijndrechtse Pelikaan.

Opstelling Slikkerveer: Patrick Werkhoven, Boy van Reede, Ryan van Dongen, John van Vught (64 – Dustin van Die), Ronald Capelle, Romain van Bruggen, Sem Seifi (55 – Chevillio Halden), Jesse Ringlever (75 – Aaron Plaizier), Michel Louwerens (75 – Cerezo Fung-A-Wing), Bas Mulder en Sander Hazebroek.