Werk van Ries Kleijnen

Kleurenetsen bij Imspa

RIDDERKERK - Met de expositie “De kleurenetsen van Ries Kleijnen” brengt de Ridderkerkse galerie Imspa kleur in de donkere dagen.

Het werk van Kleijnen bestaat vooral uit veel-kleuren etsen en kleuretsen in combinatie met andere technieken. De kunstenares maakt gebruik van onder meer de suikerwatertechniek, de lijnets, de reliëfdruk en de blinddruk. Ook maakt zij al vele jaren zogenaamde ‘puzzeldrukken’.
Door intensief in de etsplaten te zagen, ontstaan er kleine etsplaten die samen de uiteindelijke ets vormen. Voor het afdrukken worden deze stukjes een voor een als een puzzel op de etspers gelegd. Deze intensieve bewerking van de etsplaat levert een heel eigen persoonlijk ‘handschrift’ op.
Bij de expositie zal ook een film te zien zijn over het ontstaan van de ets tot en met de drukgang. Speciaal voor de feestdagen zal er in de galerie een vitrinekast staan met door Ries ontworpen sieraden.
Op zaterdag 26 november is er preview van de expositie van 14.00 tot 17.00 uur. De opening wordt op zondag 27 november om 15.00 uur verricht door Bere Miesen. De expositie zal te zien zijn tot en met 8 januari. Galerie Imspa (Scheepmakerstraat 23) is geopend op donderdag t/m zondag van 13.00 tot 17.00 uur. Bezoek op andere tijden kan op afspraak: 06 5326 8995.
De expositie in de Ridderkerkse galerie is van 26 november t/m 8 januari. Bere Miesen zal de expositie op zondagmiddag 27 november in het bijzijn van de kunstenares officieel openen.