Ruby en Conny Kamerbeek vertellen voor de camera

Andere tijden over haar

RIDDERKERK/ROTTERDAM - Het kapperspaar Kamerbeek vertelt over hun belevenissen in de komende aflevering van het televisieprogramma “Andere tijden”. Het thema van deze uitzending is “Als je haar maar goed zit”.

De programmamakers willen met deze ode aan het haar laten zien dat men me haar kon protesteren en zich kon afzetten tegen voorgaande generaties. Ook stond het voor cultuur en klasse. De nu 85-jarige Ruby R. Kamerbeek stond vroeger bekend als “de jazzkapper van Katendrecht”, die in de wilde jaren zestig veel bijzondere klanten in zijn stoel had. Hij kon naar zijn zeggen zelfs een Chinees met krullen uit zijn salon laten vertrekken. In 1989 verruilde het kapperspaar de art- en kapsalon aan de Atjehstraat voor de Dr. Colijnstraat in Ridderkerk, waar de kapperszaak van Van der Valk overgenomen werd. De uitzending van “Andere tijden” is op maandag 5 december om 20.35 uur op NPO2.