Een volle cheque van het Snuffelpand

Snuffelgeld naar drie goede doelen

RIDDERKERK - Deze maand schenken de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede 2000 euro aan een schoolproject in Nigeria; 1500 euro voor hulp aan slachtoffers van seksueel geweld in Indonesië en 500 euro aan Wijkideeteam Slikkerveer die een kerstmaaltijd voor de vluchtelingen van de asielboot organiseert.

In maart 2020 is Chima Anyaeze, pastoor van de Sint Joriskerk in Ridderkerk gestart met de bouw van een Skills Acquisiton Centre voor de jeugd in Ehime-Mbano in Nigeria. Dit schoolproject heeft de dakbedekkingsfase bereikt, maar ligt vanwege een gebrek aan fondsen stil. Het regenseizoen is begonnen in Nigeria, waardoor het dakpaneel snel moet worden geïnstalleerd om schade aan het gebouw te voorkomen.
Seksueel misbruik werd in Indonesië vooral gezien als probleem van het slachtoffer, maar sinds kort staat er een flinke straf op seksueel misbruik, intimidatie en uitbuiting. Stichting Save Home zorgt samen met de lokale organisatie GASIRA voor veilige opvangplekken op de eilanden Nusalaut, Leti Moa Lakor en Tanimbar op. In deze safe houses worden slachtoffers begeleid bij het doen van aangifte, hun juridische proces en krijgen ze psychologische hulp.
Wijkideeteam Slikkerveer organiseert op 16 december een kerstevenement op het Dillenburgplein met zowel activiteiten voor de wijkbewoners als voor de mensen op de asielboot die in de haven van Ridderkerk ligt. De asielzoekers, voornamelijk afkomstig zijn uit Syrië en Jemen, krijgen een miniconcert en een diner aangeboden in de Christus is Koning Kerk. Het Snuffelpand draagt hier graag aan bij, zodat deze mannen, ver van huis en gezin, even afleiding hebben van al hun zorgen.

Verkoop en inleveren
Ook deze maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Tijdens de openingsuren kunnen ook herbruikbare spullen ingeleverd worden. Er zijn nog veel mooie kerstspullen te koop, waaronder een aantal kunstkerstbomen.