Hout voor een gezin

Winterfair voor Oost-Europa

RIDDERKERK - Zaterdag 3 december van 10.00 uur tot 14.00 uur houdt Stichting Tabitha weer een winterfair in de Wilhelminakerk aan de Bourgondischelaan 1 in Slikkerveer. De activiteiten zijn van 10.00 tot 14.00 uur.

De stichting mag al bijna vijftig jaar hulp bieden in Oost-Europa, met name in het Hongaars sprekende deel van Roemenië en Oekraïne. De hulpverleners zien flinke armoede in Oost-Europa en ook de oorlog in Oekraine zorgt ervoor dat hulp hard nodig is. Daarom blijft hulp in de vorm van naschoolse opvang en bijles, het geven van kleding, een bijdrage in de maandelijkse lasten, maar ook eenvoudig een warme maaltijd heel erg hard nodig. Met bestedingen op de winterfair kan men hieraan bijdragen. Wie komt mag ook paracetamol, vitaminepillen en diarreeremmers meenemen, want deze middelen zijn erg duur in Oost-Europa.

Artikelen
De fair heeft diverse kramen met cadeauartikelen. Ook is er een boekenmarkt met tweedehands boeken. Verder zijn er kramen met heerlijke kazen, producten van bakkerij Voordijk, groente en fruit, diverse woon- en groendecoraties en cakemixen en pannenkoekmix van de Rijsoordse molen. Zuss komt met leuke spullen, boekhandel De Kandelaar is aanwezig en er is een kraam met beenmode. Mooie prijzen zijn te winnen met het Ridderkerkspel en er is een racesimulator. Tussen 10.30 en 11.30 uur is er optreden van kinderkoor De Sleutel. Men kan koffie drinken met een stukje taart of kiezen voor een broodje worst. Meer over Tabitha: www.stichting-tabitha.com.