Fragment uit "Kinderdienst" van RTV Ridderkerk

Kinderdienst via TV Ridderkerk

RIDDERKERK - Op TV Ridderkerk is er de komende acht weken een nieuwe tv-serie te zien speciaal voor kinderen, namelijk de Kinderdienst

Elke kinderdienst heeft een thema en bestaat uit verschillende onderdelen waarbij er op een actieve en speelse manier wijsheid wordt overgebracht.
Aan het begin van de programma wordt er kort verteld waar de aflevering over gaat en wordt de dienst in gebed geopend. Hier wordt op een actieve manier gepresenteerd hoe je God kan aanbidden, met simpele gebaren en danspasjes zodat iedereen kan meedoen. Bij het onderdeel ‘Het woord’ worden de kinderen op een creatieve manier meegenomen in het verhaal door het verhaal tot leven te brengen. Het verhaal wordt uitgelegd eventueel, met voorbeelden van hedendaagse beelden.
Met de ‘Super bijbel feiten’ wordt de kennis van de kinderen getest over bepaalde Bijbel onderwerpen. In het ‘Bijbelvers van de dag’ is er een specifieke Bijbelvers uitgekozen dat te maken heeft met het thema van de aflevering. Ook is er het onderdeel ’Kids in actie’, waarbij de kinderen gemotiveerd worden met spelletjes en leuke opdrachten om kennis bij te brengen op een actieve manier. Daarna wordt tot slot het programma afgesloten met een korte samenvatting en gebed.

De Kinderdienst is wekelijks te zien op de woensdag- en zaterdagmiddag om 15.00 uur.
De eerste aflevering is op woensdag 7 december met het thema is ‘Jezus mijn Superheld’.
TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 46 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie: www.rtvridderkerk.nl.