Marjo de Vroed met Rico Hop

Rico Hop in KinderBoekenCast

RIDDERKERK - De Ridderkerkse kinderboekenschrijver Rico Hop is komende maand te gast in de KinderboekenCast van Marjo de Vroed. Elke maand spreekt zij met een schrijver over zijn of haar boek en in februari is dat een plaatsgenoot.

Hop begon zijn werkzame leven in de logistiek maar haalde daar niet genoeg voldoening uit. In die periode schreef hij een tweetal boekjes met anekdotes uit zijn tijd als postbode en werd hij tekstschrijver voor de eveneens Ridderkerkse zanger Guus Bok.
Met het dolkomische “Dwars & Co” maakte hij een succesvol debuut als kinderboekenschrijver. In dit boek draait alles om de Dwarsliggers, een minivolk dat er alles aan doet om gewone mensen dwars te zitten. Een gat in je sok of alleen maar koud water uit de douche. Dat is geen toeval, dat is werk van de Dwarsliggers.
Het boek beleeft ondertussen een derde oplage, er is een theatervoorstelling over gemaakt en Hop won er de Hotze de Roosprijs mee.

Vragen van lezers
In de KinderboekenCast voelt Marjo de Vroed de schrijver aan de tand met vragen van de jonge lezers, een boekrecensie, een ditje en een datje (waarbij Rico moet kiezen!) en natuurlijk een uitgebreid interview met de schrijver zelf.
De KinderboekenCast met Rico Hop wordt uitgezonden op woensdag 1 februari tussen 11.00 en 12.00 uur. Vanaf donderdag 2 februari is hij ook terug te luisteren als podcast op de website van RTV Ridderkerk.
De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Op de site zijn ook alle andere ontvangstmogelijkheden te vinden.