Naomi Verhoeven met haar vader en wethouder Fleur Stip.

Jeugdlintje voor Naomi Verhoeven

RIDDERKERK - De zeventienjarige Naomi Verhoeven ontving woensdag 25 januari het Ridderkerkse jeugdlintje.

Uit handen van wethouder Fleur Stip ontving ze deze gemeentelijke onderscheiding voor het moedige handelen nadat haar vader in huis van de trap was gevallen. De uitreiking vond plaats in het gemeentehuis. Naomi was daar met een smoes naar toe gelokt door haar familie. Haar ouders en zusje waren bij de uitreiking aanwezig.
Eind vorig jaar viel Naomi’s vader Edwin Verhoeven van de trap. Een paar treden, maar toch kwam hij erg ongelukkig terecht. Verhoeven: “Ik weet alleen nog dat ik zei: au, m’n rug.” Ondanks haar jonge leeftijd twijfelde Naomi geen moment. Ze had al een AED-cursus gevolgd en wist wat ze moest doen: 112 bellen, de voordeur openzetten voor het ambulancepersoneel en de ambulance opwachten. Ook zette ze de AED klaar. Die was in huis omdat haar vader burgerhulpverlener is. Het apparaat bleek gelukkig niet nodig. Alsof dat nog niet dapper genoeg was, stelde ze ondertussen ook haar jongere zusje gerust.

Wethouder Fleur: “We vinden dat je een voorbeeld bent voor de jeugd, om in zo’n stressvolle situatie zo moedig te handelen.”
Met Naomi’s vader gaat het inmiddels weer goed. Hij is ook weer aan het werk.

Jeugdlintje
Jongeren tussen de zes en achttien jaar uit Ridderkerk kunnen elk jaar worden voorgedragen voor het Ridderkerkse jeugdlintje. Bijvoorbeeld als zij zich op een bijzondere manier hebben ingezet voor Ridderkerk, een mooi initiatief zijn gestart en/of een bijzondere prestatie of maatschappelijke daad hebben verricht.