Aandacht voor de foto's van 1953

Tentoonstelling is in trek

RIDDERKERK - De tentoonstelling “Watersnoden” in de Ridderkerkse Oudheidkamer heeft de eerste week honderden bezoekers getrokken.

Bij deze expositie worden verschillende rampen belicht, maar het zijn vooral de foto’s en beelden van 1953 die de herinnering voeden. Ook delen van Ridderkerk kwamen in die rampnacht onder water te staan en met vereende krachten probeerden honderden mensen de dijken te verstevigen. Aan de rivierzijde van de Molendijk en Ringdijk kwamen huizen onder water te staan, maar erger kon worden voorkomen. Ridderkerkers die het zeventig jaar geleden meemaakten kunnen er nog levendig over vertellen. De tentoonstelling in de Oudheidkamer is te zien tot en met 25 februari. Het museum aan de Kerksingel 26 is te bezoeken op woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur.