Een voorbeeld van een gehaakt kroeldeken

Haken kroeldekens weer van start in Ridderkerk

RIDDERKERK - Op vrijdag 10 februari start het haken van kroeldekens weer. Elke vrijdag is het haakdag en kunnen haaksters die voor de Stichting Kroeldekens willen haken van 9.30 uur tot 12.30 uur terecht bij Hobbystunter, Dr. Colijnstraat 10 in Ridderkerk om gezellig in groepsverband te haken.

In 2018 is de Stichting Kroeldekens in Rotterdam gestart met het haken van kroeldekens voor ernstig zieke mensen. Inmiddels is deze stichting actief in meerdere plaatsen in de regio.
Ook in Ridderkerk is de Stichting Kroeldekens actief, waar Henny den Otter contactpersoon is voor de stichting. “De initiatiefneemsters zijn Noessie Jouhri en Charlotte van Rees die de Stichting Kroeldekens Vreewijk e.o. hebben opgericht,” zo vertelt Henny. “In Ridderkerk komen bij Hobbystunter enthousiaste vrouwen bij elkaar om gezellig te haken, van elkaar te leren en tegelijkertijd te haken voor een goed doel. Wij kennen geen lidmaatschap of leden en het maakt ook niet uit of je heel goed of minder goed kunt haken. Het gaat ons om haaksters die willen haken voor diegene die we een plezier doen met een kroeldeken. Deze dekens schenken we gratis, voorzien met een omslagdoek of sjaal en kaart, aan degene waarvoor de deken is aangevraagd. Als aanvrager kun je één keer een kroeldeken aanvragen voor een ander. Zo leveren we bijvoorbeeld ook aan thuiszorg Aafje en werken we samen met buurtzorg, instanties van de gemeente Rotterdam en de politie.”

Men kan de stichting ook thuis helpen door grannies of dekens te haken. Deze grannies en dekens kan men afgeven bij Hobbystunter. Deelname en parkeren is gratis en voor koffie en thee met wat lekkers wordt gezorgd. De te gebruiken wol is voor rekening van de haaksters.

Voor meer informatie over de activiteiten van de Stichting Kroeldekens kan men contact opnemen Henny den Otter: 06 2382 6316 of met José van Hobbystunter Ridderkerk:0180-712891.