De Rowdies krijgen nieuwe velden in het Oosterpark

Ridderkerk Rowdies blijven honkvank

RIDDERKERK - Het complex van de Ridderkerk Rowdies wordt uitgebreid in het Oosterpark. De gemeenteraad voelt niets voor een onderzoek naar de mogelijkheden voor een honkbalvelden bij de A38.

Geld voor dit onderzoek is vorige week door de raad niet vrijgemaakt. “Dit is geen optie als dit betekent dat dit nog jaren gaat duren. Dit speelt al vanaf 2016” zo wil VVD’er Michel Borst de Rowdies niet langer in onzekerheid houden. Andere fracties zijn het hier grondig mee eens. “Wat ons betreft blijven de Rowdies in het Oosterpark. We gaan niet nog eens minimaal vijf jaar wachten” aldus Jeroen Sluimers van Partij 18PLUS. Karin Kayadoe van Leefbaar Ridderkerk gunt de Rowdies een vernieuwd park op de huidige locatie. “De Rowdies wachten al jaren op goede velden. Het wordt tijd dat er duidelijkheid komt” benadrukt ze.

Geen derde veld
Nu kosten maken voor een onderzoek gaat er ook niet in bij SGP-raadslid Anton Rottier. Hij wijst erop dat er in de jaren dat dit vergt kosten voor het achterstallig onderhoud van de huidige velden gemaakt moet worden. Ook de fractie van de ChristenUnie is voor een plek voor de Rowdies in het Oosterpark, onder voorwaarde dat afgezien wordt van de optie om er in de toekomst een derde veld aan te leggen. Wethouder Henk van Os benadrukt dat dit niet in het uitbreidingsplan zal zitten. Het onderzoek naar de kansen bij de A38 is unaniem door de raad geblokkeerd. Het raadslid Petra van Nes-de Man vraagt zich af wat de aanleiding voor het voorstel tot onderzoek was. “Er wordt ook gesproken over het onderzoeken van de mogelijkheden voor een zonneweide. Wat is nu de aanleiding? De Rowdies of zonnepanelen?”