Remco en Sylvia Heeren verlaten hun supermarkt

Afscheid van Albert Heijn Dillenburgplein

RIDDERKERK - Na ruim tien jaar zetten Remco en Sylvia Heeren een punt achter Albert Heijn Dillenburgplein. De franchise supermarkt in Slikkerveer is per 26 maart verkocht aan moederorganisatie Ahold: “We doen dit met pijn in het hart, maar rationeel is dit voor ons een goed moment en dus een goede beslissing.”

Het echtpaar Heeren nam de supermarkt over na het overlijden van Bram Rondberg. De buurtsuper was toen een C1000 en werd daarna omgevormd tot een Albert Heijn. “De lekkerste supermarkt van Ridderkerk” noemden Remco en Sylvia de winkel waar ze met hart en ziel hebben gewerkt. “Samen met het personeel. We gebruikten voor ons team een bergbeklimming als metafoor. Samen stappen richting de top. Het was een reis met pieken en dalen, maar we hebben er volop van genoten. We hebben nu onze afdaling ingezet” stelt het paar.

Continu aan
Remco (59) en Sylvia (55) hebben verschillende redenen om er nu een punt achter te zetten. “Je staat in deze rol continu aan. Ook als de winkel dicht is, is er nog van alles te doen. De administratie natuurlijk, maar ook de werkroosters en andere personeelszaken. Ik heb als hobby schilderen en kom daar al jaren amper toe. We hebben ook een tweede huisje waar we vrijwel nooit naar toe kunnen” zegt Sylvia over het besluit om een stapje terug te doen. Ook Remco vindt het na 27 supermarktjaren tijd om de bakens te verzetten. Hij wil zonder eigen zaak door in de branche met werk voor “De Nieuwe Winkelstraat” (DNVS) en als Retail adviseur bij Refresh Retail . “Als ik nog iets anders wil is dit het moment om te switchen. Daarbij komt dat een noodzakelijke uitbreiding niet op korte termijn gerealiseerd kan worden. De termijn om die investering terug te verdienen wordt dan voor ons te kort” stelt Remco, die stelt dat de supermarkt niet beter wordt met alleen een likje verf.

Klantwaardering
Het stoppen van het paar betekent dat AH Dillenburg uit de race is voor de verkiezing van beste zelfstandige supermarktondernemer. Dat is jammer, want de supermarkt heeft in dit traject een hoge klantenwaardering gekregen. Het gemiddelde rapportcijfer is 8,7. “Een heerlijke lokale supermarkt met hart voor haar klanten. Personeel dat de klanten kent en een heerlijke winkel om boodschappen te doen” aldus een van de klanten in dit rapport. “We hebben dit rapport alvast ontvangen omdat we niet meer meedoen. We waren natuurlijk wel nieuwsgierig. Het is mooi dat veel klanten tevreden zijn en hun waardering voor het personeel uitspreken” reageert Remco.
Voor de klanten zal er geen groots afscheid in de supermarkt plaatsvinden. Op woensdag 22 maart is er in klein gezelschap een afscheidsborrel in Taveerne Den Dill aan het Dillenburgplein. Aansluitend wordt het glas geheven met het personeel. Daarna is het paar nog drie dagen in de winkel om van klanten afscheid te nemen. Onder de vlag van de landelijke Albert Heijn gaat de supermarkt vanaf maandag 27 maart door.