Markt met 250 kramen en oude ambachten

RIDDERKERK - Voor de Pinkstermarkt op zaterdag 27 mei worden dit jaar rond de 250 kramen opgebouwd. Er is weer een rondje Kerksingel bij met diverse oude ambachten. Ook de Nederlands kampioen palingroken mag worden begroet. Er zijn verschillende kinderactiviteiten en optredens van het duo Los Del Sol. De markt is van 9.00 tot 17.00 uur.

Zaterdagavond gaat het feest vanaf 19.30 uur door op het Koningsplein. Er wordt opgetreden door de band Summerland. Deze band, jarenlang de vaste begeleidingsband van het Mega Piraten festijn, speelde vorig jaar ook in Ridderkerk. Daarnaast zijn er optredens van Perry Zuidam, Milène van der Smissen en Belinda Kinnear. Ook komt er een Guus Meeuwis tribute-band op het podium.

Klassieke rock ‘ roll
Op zondag 28 mei wordt het podium gebruikt voor een gezellige matinee met de band The Wieners, die de grote hits en minder bekende nummers van de rock ’n roll helden van de jaren 50 en 60 spelen. Muziek van onder me]er de Everly Brothers , Buddy Holly, Johnny Cash, Carl Perkins, Chuck Berry, Johnny Burnette en Elvis Presley.

Artiesten bij Roparun
Op maandag 29 mei is de doorkomst van de Roparun, die de in Enschede gestarte lopers over het Koningsplein brengt. Vanaf 10.00 uur wordt er muziek gedraaid. Om 13.30 uur wordt de presentatie overgedragen aan Hessel Wijkstra die met zijn “Op Volle Kracht Show’ vier uur lang optredens van bekende en minder bekende artiesten zal presenteren.