De Oudheidkamer heet nu ook museum

Nieuwe uitstraling voor Oudheidkamer

RIDDERKERK - Aan de gevel van de Oudheidkamer in Ridderkerk zijn afgelopen week nieuwe naamborden bevestigd. Met een nieuwe vormgeving van het oude logo prijkt nu “Museum Ridderkerk Oudheidkamer” op een uithangbord en op een gevelbord naast de entree.

Deze nieuwe uitstraling van de Oudheidkamer is de afronding van de volledige restauratie van de buitenmuren, waarvoor het museum de afgelopen maanden in de steigers stond. De nieuwe borden van de Stichting Oud Ridderkerk zijn gemaakt door J.V. Reclame. Ze zijn bevestigd door vrijwilligers van de Oudheidkamer. De mannen van de werkgroep Technische Zaken hadden voor deze bijzondere klus de beschikking over een hoogwerker.

Pinkstermarkt
Het museum aan de Kerksingel kan ook tijdens de komende Pinkstermarkt bezocht worden. De deur gaat om 10.00 uur open. Het is de laatste week van de wisseltentoonstelling met werken van Elly Konijnenburg-de Groen en Corrie Vogelenzang. Traditiegetrouw is er tijdens de Pinkstermarkt ook verkoop van curiosa en Blauwkaikoeken. Ook het recent verschenen boek “Hogerop vanuit Ridderkerk” is in het museum te koop.