Bloemen voor het echtpaar Dienaar

Felicitaties voor diamanten echtpaar

RIDDERKERK - Voor het eerst na zijn installatie droeg burgemeester Marco Oosterwijk op 19 mei de ambtsketen van Ridderkerk voor zijn bezoek aan het echtpaar Dienaar-Sijgje. Zij vierden drie dagen eerde hun diamanten bruiloft.

Ze leerden elkaar kennen op een dansavond bij Jaap van der Graaf. De huwelijksvoltrekking was op 16 mei 1963 in Ridderkerk. Ze wonen al 58 jaar aan de Willemstraat in Slikkerveer na korte tijd onderdak te hebben gehad aan de Benedenrijweg, Groen van Prinstererweg en Mr. Kesperweg. Vanaf zijn veertiende jaar heeft de heer Dienaar gevaren. Een korte periode was hij werkzaam bij De Groot & Van Vliet en daarna veertig jaar bij sleepbedrijf Smit, waarvan 32 jaar als kapitein. Mevrouw Dienaar was lange tijd serveerster in de bedijfskantine van De Groot & Van Vliet en daarna bij Gusto. Beiden zijn al vele jaren als vrijwilliger betrokken bij Jeugdland Ridderkerk in de timmer- en naaihoek.