Felicitaties voor het echtpaar Vos

Zestig jaar getrouwd

RIDDERKERK - Burgemeester Marco Oosterwijk was maandagmiddag op felicitatiebezoek bij het echtpaar Vos-de Kreek. Hun huwelijk bereikte een dag eerder de diamanten status.

De geboren en getogen Bolnessenaren trouwen op 17 maart 1941 in Ridderkerk. Marie de Kreek ging als winkelmeisje werken bij bakker Vos en leerde zo haar latere echtgenoot kennen. Ze bleef in de winkel toen Jaap Vos de bakkerij aan de Wilhelminastraat van zijn vader overnam. Na het huwelijk ging het paar wonen aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat in Ridderkerk, maar ze wilden al snel terug naar Bolnes. In 1975 betrokken ze een woning aan de Volkerakhof, waar ze nu nog hun adres hebben.
Met de bakkerswinkel verhuisde het paar vijf keer. In 1972 kozen ze voor een winkel in het toen gloednieuwe winkelcentrum Bolnes-Zuid. Jaap Vos stopte toen ook me de bezorging. Het winkelcentrum ging in 1981 in vlammen op. De bakkerswinkel zat daarop anderhalf jaar in een noodwinkelcentrum. In het nieuwe winkelcentrum De Werf werd in 1983 een nieuwe winkel gestart. Renovatie, sloop en toevoeging van woningbouw brachten de bakkerszaak in 2004 weer in een noodhuisvesting. Daarna kregen ze weer een plek in het vernieuwde winkelcentrum. Aad en Maria stopten in 2007. Een broer en inmiddels diens zoon heeft voor voortzetting van bakkerij Vos gezorgd.