Ex-prof Martin Verkerk gaat trainingen geven bij d'Oudelande
Ex-prof Martin Verkerk gaat trainingen geven bij d'Oudelande Foto: Henk Koster

Open dag bij d’Oudelande

RIDDERKERK - Het belooft een bijzonder seizoen te worden voor de leden van de tennisvereniging d’Oudelande. De club viert dit jaar haar lustrum vanwege het 45-jarige bestaan en start het seizoen op 23 maart met een grootse open dag.

D’Oudelande is dit jaar ook in een gloednieuw jasje gestoken. Zo zijn er zes nieuwe gravelplus banen gelegd. Deze banen laat de oude graveltijden herleven. Een lang gekoesterde wens die uitgekomen is voor de leden, nu de vorige all weather banen aan hun einde van de levensduur waren. Ook zijn alle winddoeken vernieuwd dankzij nieuwe en bestaande sponsoren, zijn er nieuwe scorebordjes voor de stand en nieuw bankjes om tijdens de wissel uit te rusten.

Martin Verkerk
Maar tijdens de open dagen is er nog meer nieuws te zien. Oudelande is een samenwerking gestart met de Focus Tennis Academy. Focus , een van de toptennisscholen van Nederland. Via de Focus Tennis Academy wordt als trainer Martin Verkerk aangesteld bij d’Oudelande. Verkerk is een oud proftennisser die zelfs in de finale van Roland Garros heeft gestaan. Hij zal tijdens de open dag voor het eerst te zien zijn op het park aan de Oosterparkweg. Tijdens de open dag kunnen men met een speciale open dag actie, het lidmaatschap worden afgesloten en lessen geboekt met Martin Verkerk. Tijdens de clinics die deze dag worden gegeven kunnen bezoekers zomaar tegen Verkerk de eerste tennisballen slaan.

Samen met de academy zullen veel nieuwe activiteiten worden gestart op d’Oudelande. Zo zal een NRT brons jeugd ranking toernooi gaan plaats vinden op de club. Hiermee zal de top van het regionale en misschien wel landelijke jeugdtennis bij Oudelande te zien zijn. Alle geïnteresseerden (jong en oud, beginnend en gevorderd) kunnen aanstaande zaterdag tussen 11.00 en 15.00 gratis tennisclinics volgen. Leden van de verschillende commissies zullen ook aanwezig zijn om vragen te beantwoorden over het lidmaatschap. De barcommissie zal zorgen voor een hapje en een drankje.