Felicitaties voor het echtpaar Baljeu

Zestig jaar getrouwd

RIDDERKERK - Burgemeester Marco Oosterwijk was vorige week woensdag op felicitatiebezoek bij het diamanten echtpaar Baljeu-Dikken. Hun huwelijk werd op 2 april 1964 gesloten in Rotterdam.

Ze konden direct na de bruiloft een etagewoning bij de Persoonshaven betrekken. Vijf jaar later verhuisden ze naar het Huygensplantsoen in Ridderkerk. De heer Baljeu was op dat moment al werkzaam in Ridderkerk. Na zijn opleiding bij PTT Telecom kreeg hij in 1959 Ridderkerk als standplaats. Hij was de eerste twee jaar werkzaam vanuit de PTT-vestiging aan de Ringdijk en vanaf 1961 vanuit het toen nieuwe PTT-gebouw op de hoek van de Kievitsweg en Willemstraat.
 Binnen Ridderkerk verhuisde het paar verschillende keren. Ze verlieten na tien jaar de flat aan het Huygensplantsoen voor een woning aan de Merel in Drievliet. Daar woonden ze bijna vijf jaar. Daarna volgden zes jaar de Ringdijk en tien jaar de Dintelstraat in Bolnes. Ze kozen daarna voor de Generaal Smutsstraat, waar ze nu nog wonen. Muziek heeft altijd een belangrijke rol gehad in hun leven. Ze leren elkaar kennen in het Concertgebouw in Amsterdam bij een muziekdag van het Leger des Heils. Beiden speelden daarna lang bij de samenkomsten van het Leger des Heils in Ridderkerk. De heer Baljeu speelde ook bij de Harmonie Charlois en is inmiddels twaalf jaar lid van het Ridderkerkse Harpe Davids.